Oletko etsinyt kätevää ja luotettavaa ratkaisua IT-laitteiden ja lisätarvikkeiden hankintaan? Meillä on sinulle hyviä uutisia! Apila Manage on juuri avannut uuden verkkokauppansa, joka tarjoaa helpon ja nopean tavan hankkia kaikki tarvitsemasi laitteet vaivattomasti verkossa itsepalveluna. Verkkokauppamme tarjoaa asiakkaillemme räätälöidyt yrityslaitevalikoimat, joista loppukäyttäjät voivat tilata itsepalveluna esiasennetut työasemat ja niiden lisätarvikkeet.
Tehokkaan itsepalvelun mahdollistavat hyväksyntäprosessit ja automatisoidut tilaus-toimitus-laskutusprosessit verkkokaupassamme ja Apila Hubissa. Apila Hubin ansiosta pystymme tarjoamaan räätälöidyn näkymän kaikkiin asiakkaamme laitteisiin liittyviin toiminteisiin. Apila Hubin rajapinnat mahdollistavat koko laitteen elinkaaren hallinnan yhdestä portaalista, jolloin säästyy aikaa, vaivaa ja rahaa.
Esiasennettujen yrityslaitteiden tilaaminen helposti
Kun käytössä on Microsoftin Intune-laitehallinta, voidaan laitteet toimittaa kätevästi, vaikka työntekijöiden kotiovelle. Jotta työntekijät voivat tilata laitteet itsepalveluna, rakennamme asiakkaillemme tilattavista laitteista valmiit paketit verkkokauppaamme. Asiakkaalle luodut valikoimat nostetaan selkeästi näkyville verkkokauppaamme, jotta pakettien ja tuotteiden valinta ja tilaaminen olisi mahdollisimman vaivatonta.
Loppukäyttäjien on vaivatonta valita sopivat työntekovälineet verkkokaupastamme. Tilauskokemus on samanlainen kuin tilauksen tekisi kuluttajaverkkokaupasta. Asiakkaan tiliin tallennetaan useimmiten käytetyt toimitusosoitteet, kuten toimistojen osoitteet ja laskutustiedot on valmiiksi täytettynä ostoskorissa. Loppukäyttäjien tehtäväksi jää ainoastaan sisäänkirjautuminen, laitteiden valinta ostoskoriin ja vastaanottajan tietojen täyttö kassalla.
Asiakaskohtaiset erikoishinnoittelut sekä puskurivarasto ja kiertovarasto
Apilan asiantuntijat sopivat asiakkaan puolesta puskurivarastot asiakkaamme valikoiman tuotteille. Näin laitteita on aina saatavilla, ja aloittavat työntekijät saavat aina käyttöönsä sopivat laitteet esiasennettuna heti ensimmäisenä työpäivänään. Valikoimaa ylläpidetään automaattisten EOL-muistutusten avulla, jolloin uusien laiteversioiden saapuessa markkinoille Apila pystyy tarjoamaan tuoreimmat laitteet heti, kun niitä on saatavilla. Laitevalmistajien tarjoamat erikoishinnoittelut päivittyvät myös automaattisesti verkkokauppaan rajapintoja pitkin.
Hyvät rajapintayhteydet varmistavat, että asiakkaan omistamat varalaitteet saadaan tehokkaasti käyttöön kiertovarastosta. Apila Hubissa valitaan automaattisesti sovittujen käytänteiden mukaisesti laitetilauksiin asiakkaan jo olemassa olevia kiertovaraston laitteita. Näin ylimääräiset, jo hankitut laitteet eivät jää pölyttymään käyttämättöminä.
Hyväksyntäprosessi asiakkaan tarpeiden mukaan
Apilan verkkokaupan hyväksyntätyökalut mahdollistavat loppukäyttäjille itsepalvelun. Yksinkertaisen hyväksyntäprosessin käyttöönotto vie vain minuutteja. Näin voidaan rakentaa esimerkiksi esihenkilöhyväksyntä laitetilauksille, jolloin loppukäyttäjät saavat itse valita heille juuri sopivat laitteet käyttöönsä. Valikoimaa voidaan rajata loppukäyttäjille, jotta laitteiden valinta on mutkaton, ja käyttäjät saavat yrityksen ympäristöön sopivat tietoturvalliset laitteet.
Apilan verkkokauppa on yhdistetty rajapinnalla Apila Hubiin. Kun asiakkaamme tarpeena on dynaaminen ja monitasoinen hyväksyntäprosessi, se voidaan rakentaa Apila Hubiin yhdessä asiantuntijoidemme kanssa. Hyväksyntäprosessi rakennetaan yhteistyössä yksinkertaisten kuvaajien avulla, jolloin sen määrittely on tehokasta ja selkeää.
ICT-vastaavalle kokonaisnäkymä
Asiakkaan ICT-vastaava saa Apilan ratkaisuilla työkalun kaikkien laiteasioiden seuraamiseen, hallintaan ja ylläpitoon. Apilan verkkokaupassa asiakkaan pääkäyttäjä voi tarkastella kaikkien tilausten tilaa, tehdä kaikki organisaation IT-päätelaite ja tarvikehankinnat ja lisätä tuotteita tilattavaksi yrityksen työntekijöille.
Apila Hubissa asiakkaan ICT-vastaava saa vielä laajemman näkymän koko tilaus- ja laitekantaan. Jokainen Apilan kautta tehty tilaus siirtyy automaattisesti Apila Hubin laiterekisteriin. Laiterekisteriin kirjattujen laitteiden tietoja rikastetaan Online-raportointityökalulla ja esimerkiksi leasing-laiterekisterin tiedoilla. Online-raportointityökaluilla laitteille saadaan ajantasaiset käyttäjä- ja käyttötiedot. Leasing-laiterekisterien integraatioista tuodaan laitteiden leasing-tiedot tai esimerkiksi rahoituksen taloudelliset tiedot raportointia varten.
Käyttäjien tekemät tukipyynnöt ja tilaukset näkyvät pääkäyttäjälle selkeinä listoina ja haasteiden selvittely on suoraviivaista, kun kaikki tiedot saadaan näkymään yhteen paikkaan.
Varaa aika Apila Shop esittelyyn sopiaksesi laitteiden erikoishinnoittelusta organisaatiollenne, niin avaamme Apila Shopin myös teille! Tästä linkistä pääsette suoraan verkkokaupan etusivulle https://shop.apilamanage.fi
![]() |
Joonas Mielikäinen, Chief Product Officer, Apila Manage Oy joonas.mielikainen@apilamanage.fi Puh 040 952 3054 |