Uutiset & Blogi

Toimivat laitteet, sujuva laitehallinta

Kadonneita laitteita? Laitteet ei taaskaan ajallaan?

torstai 13. helmikuuta 2025

Kokemuksemme mukaan organisaatiot kamppailevat usein päätelaitteiden seurannan ja omaisuudenhallinnan kanssa.
Suomen kirjanpitolaki ei velvoita tekemään fyysistä inventaaria käytössä olevista tietokoneista, vaikka niihin sitoutuukin merkittävä pääoma. Julkisuudessakin on uutisoitu organisaatioista, joissa on kadonnut jopa tuhansia laitteita. Silti tilintarkastaja ei vaadi fyysistä inventointia, vaan taloushallinnon dokumentit riittävät. Kadonneisiin laitteisiin sitoutuu rahaa, mutta voiko kadonneissa laitteissa olla myös arkaluotoista yritysdataa tai henkilötietoja – jopa potilastietoja?

Onko teiltäkin kadonnut tietokoneita?

Ensimmäinen vaarallinen kohta laitteen elinkaarella on tilauksen ja käyttöönoton välissä. Tilaukseen saatetaan vaatia hyväksyntä tilausjärjestelmässä, mutta fyysisen laitteen käyttöönoton ja tehdyn tilauksen välillä ei tehdäkään enää minkäänlaista tarkistusta – useimmiten tilauksen hyväksyjä vain hyväksyy saapuneen laskun.

Videohaastattelu: Laitehallinnan pilvisiirtymä

perjantai 7. helmikuuta 2025

Timo Hämäläinen haastattelee Peter Caseliusta laitehallinnan pilvisiirtymästä. Videossa keskustellaan pilvisiirtymän hyödyistä ja yleisimmistä haasteista, jotka tulee huomioida hyvissä ajoin ennen siirtymää.

Laitehallinnan pilvisiirtymä ja sen tuomat hyödyt

AI sisäisen HR:n ja IT-tuen apuna – 5 use casea heti käyttövalmiina

tiistai 21. tammikuuta 2025

Apila Manage Oy toimii Zendesk Employee Services kumppanina Suomessa ja keskittyy HR, ICT ja muiden organisaation sisäisten palvelujen automatisointiin yhdistämällä tarjoamassaan Zendeskin out-of-box AI ratkaisut Apilan API-integraatioiden kanssa. Zendesk on monikanavainen asiakaspalvelujärjestelmä, joka on suunniteltu käyttäjiä varten ja hyödyntää AI-automatisointeja älykkäästi.  

Microsoft Intune laitehallinta helposti käyttöön

tiistai 14. tammikuuta 2025

Apilan tuotteistetun laitehallintapalvelun moottorina toimii Microsoft Intune ja sen ympärille kasvanut palvelutarjonta, joiden ansiosta Apilan laitehallintapalvelun saa käyttöönsä hallitusti ja nopeasti. Pienemmän asiakkaan Intune ympäristö saadaan kloonattua Apilan ylläpitämästä mallitenantista, minkä ansiosta säästetään useiden päivien työ ja kustannukset. Isomman ympäristön haltuunotto voidaan tehdä Apilan Health Check palvelun kautta, jolla asiakkaan ympäristö kartoitetaan ennen siirtymistä jatkuvaan laitehallintapalveluun. 

Tehokkuutta laitehankintoihin Apilan verkkokaupan avulla

tiistai 17. joulukuuta 2024

Oletko etsinyt kätevää ja luotettavaa ratkaisua IT-laitteiden ja lisätarvikkeiden hankintaan? Meillä on sinulle hyviä uutisia! Apila Manage on juuri avannut uuden verkkokauppansa, joka tarjoaa helpon ja nopean tavan hankkia kaikki tarvitsemasi laitteet vaivattomasti verkossa itsepalveluna. Verkkokauppamme tarjoaa asiakkaillemme räätälöidyt yrityslaitevalikoimat, joista loppukäyttäjät voivat tilata itsepalveluna esiasennetut työasemat ja niiden lisätarvikkeet.

Tehokkaan itsepalvelun mahdollistavat hyväksyntäprosessit ja automatisoidut tilaus-toimitus-laskutusprosessit verkkokaupassamme ja Apila Hubissa. Apila Hubin ansiosta pystymme tarjoamaan räätälöidyn näkymän kaikkiin asiakkaamme laitteisiin liittyviin toiminteisiin. Apila Hubin rajapinnat mahdollistavat koko laitteen elinkaaren hallinnan yhdestä portaalista, jolloin säästyy aikaa, vaivaa ja rahaa.